Dołącz do czytelników
Brak wyników

Social media restauracji. Jak przyciągnąć gości?

Artykuł | 2 czerwca 2020 | NR 1
0 126

Kiedy rozmawiam z klientami na temat prowadzenia ich kanałów social media, często słyszę zdania w stylu: „ale co to za problem napisać 5 postów?”. I to prawda – często okazuje się, że samo napisanie postów nie jest przesadnie skomplikowane, w szczególności jeśli dany lokal regularnie robi promocje takie jak happy hour czy weekendowe tankowanie. Niestety, regularne publikowanie zdjęcia i krótkiego opisu już się nie sprawdza.

Algorytmy sterujące popularnymi kanałami social media stają się coraz bardziej wybredne. W praktyce dywersyfikacja treści i ich różnorodność pomagają osiągać wyższe zasięgi organiczne, a tym samym trafić do większej puli potencjalnych nowych gości. Skomplikowane okazuje się też planowanie postów, ich reklamowanie czy nawet… proste sprawdzanie poprawności językowej.

W tym krótkim artykule postaram się pokazać kilka aplikacji, z których korzystamy w naszej firmie, przygotowując skuteczne posty dla naszych restauracji. Zacznijmy od podstaw: jak planować posty?

Planowanie postów

Jeszcze kilka miesięcy temu planowanie postów na Facebooku było bardzo łatwe. Wystarczyło kliknąć „utwórz post”, a potem zaplanować odpowiednią datę. Teraz nadal jest to możliwe, ale wymaga kilku dodatkowych kliknięć. Możesz przejść do zakładki „Narzędzia do publikowania” na Twoim fanpage’u i kliknąć „utwórz”. Zobaczysz wtedy standardowe okno: Alternatywnie możesz też skorzystać z nowego narzędzia Facebook Creator Studio. Narzędzie to wciąż jest rozwijane, ale umożliwia sporo ciekawych rzeczy, takich jak planowanie i publikacja postów na Facebooku i Instagramie. Niestety, z mojego doświadczenia wynika, że aplikacja nie jest doskonała. Z niejasnych powodów opublikowane materiały mają niższą jakość oraz czasami po prostu się… nie publikują.

Ponadto brakuje tam funkcji wygodnego kalendarza, który pozwala lepiej zaplanować treści w dłuższej perspektywie. 

Taką funkcję ma polecana aplikacja Kontentino. Oprócz planowania w kalendarzu pozwala też przeprowadzić podstawową analitykę. Umożliwia weryfikację, jakie treści są najbardziej angażujące, które god...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy