Dołącz do czytelników
Brak wyników

Centra biurowe – łakomy kąsek dla branży HoReCa

Artykuł | 2 czerwca 2020 | NR 1
0 204

Przekąska, drugie śniadanie, brunch, lunch, catering zamawiany przy okazji firmowych wydarzeń lub szkoleń. Pracownicy skupieni w centrach biurowych stanowią dla branży gastronomicznej... łakomy kąsek. Firmy oferujące posiłki dla pracownikow biurowych starają się nie tylko zaspokoić podniebienia, ale i rosnące ekologiczne oczekiwania klientów. Pracodawcy nie pozostają w tyle.

Wśród popularnych benefitów oferowanych pracownikom biurowym są te związane z jedzeniem w miejscu pracy. Mogą to być doładowywane co miesiąc karty lunchowe umożliwiające – w zależności od regulaminu – samodzielny wybór posiłków nie tylko w punktach gastronomicznych, ale też zakup składników dań w sklepach spożywczych. Pracodawcy są w tym zakresie bardzo elastyczni, ale niestety rzadko oferują wsparcie polegające na dobieraniu zrównoważonych posiłków – dominuje przekonanie, że lepiej, gdy pracownik zje cokolwiek, niż gdy nie zje nic. 

Wyjątkiem są maszyny vendingowe z ofertą fitzestawów, które coraz częściej goszczą w przestrzeniach biurowych. Również coraz częściej zdarza się, że wraz z kartą lunchową kierowane są do pracowników zachęty do odpowiedzialnej konsumpcji i świadomego korzystania z zasobów. Tego typu zachęty mogą obejmować np. lunchboxy wielorazowego użytku, które pracownicy pożyczają z firmowej kuchni, by kupić posiłek na wynos z pobliskiego bistro, albo – wręczane jako upominek – kubki termiczne na kawę na wynos. 

Inna propozycja to przekąski dostępne w firmowej kuchni lub jadalni: owoce, jogurty, słodycze, wspólne śniadania. Owocowe dostawy docierają do biur najczęściej w zwrotnych drewnianych skrzynkach, więc pod względem opakowania są zgodne z nurtem eko. Co jednak z zawartością skrzynek? Apetyt na egzotyczne owoce wydaje się ogromny, bo stanowią one większość tego typu zestawów. Jabłka najczęściej są smaczną przypominajką, że i u nas można znaleźć świeże i dobre witaminy, bez konieczności zwiększania śladu ekologicznego naszych przekąsek, czyli wpływu, jaki wywierają na środowisko ich uprawa oraz transport. Pracodawcy starają się też zapobiegać marnowaniu owoców: a to zobowiązując serwis dzienny do obierania i krojenia owoców, by łatwiej było po nie sięgać głodnym pracownikom, a to wprowadzając blendery, które z niedojedzonych owoców pozwalają przygotować pożywne koktajle. 

Wyzwaniem dla dostawców w tym sektorze może być zmiana proporcji i zachęcanie do zwiększania liczby warzyw oraz lokalnych owoców w zamówieniach, szczególnie latem. Ponieważ w biurach coraz częściej korzysta się z kranówki, w kuchniach i kantynach pojawiają się szklane dzbanki oraz słoje z kranikami. To również potencjalna szansa dla dostawców skrzynek owocowo-warzywnych związana z włączeniem do oferty np. ziół czy ogórków, które pozwalają przygotować wodę smakową i pięknie się prezentują w szklanych naczyniach na wodę. 

Co ciekawe, w firmach poddających się diagnozie...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy