Dołącz do czytelników
Brak wyników

Strefa managera

4 czerwca 2020

NR 3 (Czerwiec 2019)

Zaskocz gości oryginalnym drinkiem

0 73

Drinki mogą być podawane na ciepło, na zimo, z dodatkami w postaci owoców, mleka, przypraw... Właściwie ich rodzaj ogranicza tylko nasza wyobraźnia. Coraz bardziej świadomi i wymagający są też konsumenci, a barmani muszą tym wymogom sprostać.

W czerwcu miała miejsce 2. edycja World Class Coctail Festival, którego miałam przyjemność być ambasadorem. Twórcy popularnego festiwalu Restaurant Week poszli nieco w inną stronę i mieli nosa – wydarzenie spotkało się z olbrzymim zainteresowaniem. Zeszłoroczna, pierwsza edycja największego w Polsce święta kultury koktajlowej zanotowała aż 8 tys. gości i była drugą co do wielkości imprezą tego typu po Londynie! 

W całym wydarzeniu chodzi nie tylko o popularyzowanie światowych trendów koktajlowych, ale przede wszystkim o świadomą konsumpcję, w której liczy się nie ilość, lecz jakość alkoholu i sposób jego podania.

Dlaczego o tym wspominam? Bo świadczy to o wciąż rosnącej popularności koktajli, a jednocześnie konieczności nadążania za trendami i nieustannego szkolenia barmanów. 

Niekwestionowana królowa

Szkoci chwalą się whisky, Holendrzy ginem, Francuzi wielbią koniak, a Polacy? My możemy być dumni z wódki, która od wieków produkowana jest na naszych ziemiach. Polska wódką zawsze stała. Śmiało można powiedzieć, że konsumpcja „czystej” wpisuje się w dziedzictwo kulturowe naszego kraju, goszcząc na stołach od pokoleń. Pomimo, że trunki o tej nazwie produkowane są też w innych krajach, to właśnie my stoimy na straży definicji wódki w przepisach prawa wspólnotowego Unii Europejskiej, będąc tym samym pierwszym producentem wódki w Unii, a 4. na świecie! Warto jednak wiedzieć, że wódka, której producent stosuje chronione oznaczenie geograficzne i spełnia kryteria definicji „Polska Wódka”, ma na butelce oznaczenie „Polska Wódka/Polish VODKA”. 

Ale to nie wszystko. „Czysta” doczekała się swojego muzeum, gdzie można poznać jej prawdziwą historię i zobaczyć ponad 200 brandów. Mamy również Festiwal Wódki w Warszawie oraz Dom Wódki, czyli nowatorski koncept kulinarno-kulturalny, który za cel stawia sobie propagowanie dziedzictwa ponad 500 lat przemysłu gorzelniczego w naszym kraju. O wysokiej klasie serwowanych tam trunków świadczy chociażby fakt, że jako jedyna polska restauracja została ona nominowana do prestiżowych Restaurant Awards w kategorii forward drinking za pierwszy na świecie Vodka & Food Pairing! Polska Wódka ma również swoje święto. 

13 stycznia to data nieprzypadkowa – właśnie wtedy, w 2013 r., weszła w życie obowiązująca dz...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy