Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

25 stycznia 2021

Rusza „Pojedynek Smaku” – akcja online z kulinarnymi influencerami

45

Czy stworzenie angażującej kampanii całkowicie online, w której szesnaścioro influencerów rywalizuje ze sobą w kulinarnych pojedynkach, jest możliwe? Oczywiście, że tak. Przekonuje o tym producent polskiej marki wędlin Duda Nasze Polskie, który właśnie rusza z akcją pod hasłem „Pojedynek Smaku”. Firma zaprosiła do współpracy topowych influencerów kulinarnych. Ich celem będzie promocja i pokazanie bogactwa polskiej kuchni regionalnej. Zmagania oceniać będzie Ewa Wachowicz. Akcja startuje 25 stycznia. Influencerzy będą rywalizować przez 7 tygodni.

W dobie epidemii i konieczności zachowania dystansu społecznego, coraz więcej wydarzeń przenosi się do świata wirtualnego. Niesie to za sobą wiele korzyści. Przede wszystkim, najbardziej oczywistą, czyli bezpieczeństwo, ale również możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Do materiałów udostępnianych w internecie odbiorcy mają dostęp całą dobę, niezależnie od miejsca, w którym się znajdują. Dlatego też marka wędlin Duda Nasze Polskie postanowiła w takiej formie – całkowicie online’owej, przeprowadzić swoją akcję od hasłem „Pojedynek Smaku”. Działanie jest kolejną odsłoną trwającej „Wielkiej kampanii ze smakiem”.

– Jako polska firma stawiamy na promocję tego co rodzime i bliskie naszemu sercu. Zależało nam na stworzeniu akcji, dzięki której będziemy mogli przedstawić bogactwo i dorobek polskiej kuchni. Największym wyzwaniem było zaadaptowanie formuły pojedynku kulinarnego do świata wirtualnego. Oceniamy tu przecież jedzenie, które odbieramy za pomocą m.in. smaku czy węchu. Musieliśmy więc przemyśleć, w jaki sposób dokonamy wyboru najlepszej potrawy poprzez ekran komputera czy telefonu – mówi Beata Mroziuk, Dyrektor Marketingu Zakładów Mięsnych Silesia SA.

W akcji weźmie udział szesnastu twórców kulinarnych z całej Polski, którzy zmierzą się ze sobą w parach. Ich zadaniem będzie przygotowanie propozycji dania charakterystycznego dla reprezentowanego przez siebie regionu. Każdy influencer będzie reprezentował inną część Polski, a co za tym idzie, inną kuchnię. Ich zmagania będzie obserwować i komentować ceniony autorytet kulinarny – Ewa Wachowicz, ale o zwycięstwie zadecydują internauci. Wyboru faworyta będzie można dokonać na stronie www.pojedyneksmaku.pl. Głosujący będą mogli wziąć też udział w konkursie, w którym do wygrania będą atrakcyjne nagrody. Zwycięzcy poszczególnych duetów zmierzą się ze sobą w kolejnych etapach. Każda para influencerów będzie rywalizować na dania w oparciu o ten sam produkt marki Duda Nasze Polskie. To linia inspirowana rodzimymi smakami.

W pierwszym starciu zmierzą się kuchnia podhalańska i kurpiowska. W pozostałych pojedynkach widzowie będą mogli zobaczyć dania Warmii i Mazur, Śląska, Świętokrzyskiego, Regionu żywieckiego, Mazowsza, Wielkopolski, Podkarpacia, Podlasia, Kresów, Kujaw, Lubelszczyzny, Pomorza, Małopolski i Kaszub.

– Zaangażowaliśmy w nasze działania dużą grupę influencerów, dzięki temu możemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Każdy z twórców, biorących udział w pojedynku, skupia wokół siebie od kilkunastu do kilkuset tysięcy zaangażowanych i oddanych odbiorców, co daje nam ogromne możliwości, ale też nakłada na nas obowiązek, żeby dostarczyć wartościowe i interesujące treści. To Influencerzy, jako eksperci w swojej dziedzinie, potrafią doskonale przedstawić produkt, jego cechy oraz różnorodność zastosowania – dodaje Beata Mroziuk.

Zmagania będą emitowane na profilach influencerów, specjalnie przygotowanej stronie internetowej www.pojedyneksmaku.pl oraz w mediach społecznościowych marki Duda – na Facebooku (@DudaNaszePolskie) i Instagramie (@duda_naszepolskie). Kulinarna rywalizacja będzie trwała 7 tygodni i rozpocznie się od eliminacji 25.01. Etap ten będzie trwał do 14.02, następnie zaplanowano półfinały, które zakończą się 7.03. Wielki finał projektu odbędzie się 14.03.

Akcja „Pojedynek Smaku”’ jest elementem kampanii 360 „Poznaj najlepszy smak”, w ramach której prowadzone są działania komunikacyjne w telewizji, prasie, digitalu i punktach sprzedaży. Kampania promuje produkty Duda Nasze Polskie. Jest to pierwsza akcja marketingowa w branży mięsnej, która  w tak dużej skali odbywa się całkowicie w wirtualnej przestrzeni. Wśród działań komunikacyjnych można wymienić m.in. sponsoring kultowego programu „Kuchenne Rewolucje” czy lokowanie produktów w bloku kulinarnym w Pytaniu Na Śniadanie. W tym ostatnim, widzowie mogli zobaczyć propozycje dań z wykorzystaniem produktów marki Duda Nasze Polskie w wykonaniu Tomasza Królikowskiego.

Przypisy