Dołącz do czytelników
Brak wyników

Strefa managera

2 czerwca 2020

NR 5 (Październik 2018)

#FOOD – w gastronomii liczy się Instagram

0 117

Popularność instagrama nieustannie rośnie. W czerwcu bieżącego roku liczba jego aktywnych użytkowników sięgnęła 1 mld miesięcznie. Stał się więc najważniejszym kanałem komunikacji social media. Co to oznacza dla branży gastronomicznej?

Liczby nie kłamią –  Instagramem rządzi jedzenie. 249 mln postów z hashtagiem #food, 143 mln postów z hashtagiem #foodporn 
udowadniają, że ludzie uwielbiają fotografować swoje posiłki i chętnie dzielą się nimi w social media. Dlatego posiadanie konta na Instagramie przez lokal gastronomiczny to absolutny must have. 

Jeden obraz to więcej niż tysiąc słów 

Obecnie wizyta w restauracji to nie tylko uczta dla podniebienia. Zarówno jedzenie, jak i wnętrze musi dobrze wyglądać na zdjęciach. To one decydują, czy dany lokal zostanie uznany za modny, a w konsekwencji warty odwiedzenia. Potencjał Instagrama trzeba umieć wykorzystać, by przyciągnąć klientów. Należy poświęcić szczególną uwagę estetyce serwowanych dań, a także stworzyć atrakcyjne otoczenie, które będzie sprzyjało przyjemnemu spędzaniu czasu oraz fotografowaniu. Cała wizyta musi być instagrammable –  warta pokazania na profilu w postaci postów lub relacji na Instastory. 

Konkurencja na rynku jest bardzo duża. Tylko oryginalność pozwala na zdobycie zainteresowania odbiorców. Nowojorska restauracja Pietro Nolita postawiła na jeden kolor – róż. Efektem są ponad 33 tys. obserwujących i olbrzymia liczba oznaczeń profilu. 

 

Twój profil jest najlepszą wizytówką 

Profil lokalu gastronomicznego na Instagramie pełni funkcję wirtualnego menu. Pozwala zapoznać się z ofertą oraz wstępnie ocenić atmosferę panującą w restauracji. Komunikacja na koncie musi być przede wszystkim spójna. Jak to osiągnąć? Planuj! Warto korzystać z harmonogramu postów zawierającego opisy i zdjęcia wraz z datami. Aplikacje takie jak PLANN umożliwiają spojrzenie na siatkę zdjęć przed ich publikacją. W ten sposób można ocenić, czy proponowane zestawienie będzie przyjemne dla oka....

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy